|
|
|
|
kate2509
Student
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Sob 14:33, 01 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
To nieco definicji zebranych przez A.Kwaśniewską oraz przeze mnie - żeby nie było, że to tylko ja jestem taki pracuś
ROZDZIAŁ I
1.1 INFORMACJA
1. Informacja to dane przedstawione w taki sposób lub w takiej formie, że mają znaczenie. Informacją jest interpretacja przytaczanych danych, np.: zakład ma nadwyżkę mocy produkcyjnych i w związku z tym ponosi niepotrzebne koszty. Taka informacja ma znaczenie dla menedżera i może być podstawa działania.
Źródło: R.W. Griffin, przekład M. Rusiński, „Podstawy zarządzania organizacjami”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, s.724
2. Informacja w teorii jakościowej jest to nazwa treści zaczerpniętej ze świata zewnętrznego
Źródło: E. Kolbusz, A Nowakowski, „Informatyka w zarządzaniu. Metody i systemy” Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 1999, s.38 cytuje za N. Wiener
3. Informacja to wszelkie wiadomości o procesach i stanach dowolnej natury
Źródło: E. Kolbusz, A Nowakowski, „Informatyka w zarządzaniu. Metody i systemy” Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 1999, s.38 cytuje za W. Głuszkow
4. Informacją (I) nazwiemy znaczenie (Z), jakie nadaje nadawca lub odbiorca informacji pewnej kolekcji danych (D), co można ogólnie zapisać: I=ZD. Spośród wielu określeń znaczenia przyjęto to, które informacje określa jako proces nadawania sensu i istotności.
Źródło: E. Kolbusz, A Nowakowski, „Informatyka w zarządzaniu. Metody i systemy” Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 1999, s.38-39
5. Informacja w sensie infologicznym to znaczenie jakie nadaje się danym z uwzględnieniem czynników socjopsychologicznych, językowych i semantycznych.
Źródło: E. Kolbusz, A Nowakowski, „Informatyka w zarządzaniu. Metody i systemy” Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 1999, s.38 cytuje za W. Flakiewicz „informacyjne systemy zarządzania. Podstawy budowy i funkcjonowania”, Warszawa 1990
6. Informacja jest tym, co w jakiś sposób porządkuje rzeczy, fakty, zjawiska, procesy, itp. A dokładniej jest tym czymś, co danym przydaje ostatecznie treści znaczeniowej, wzbogacając naszą wiedzę o przedmiocie rozważań (..) Informacja jest towarem, czyli takim dobrem w istocie rzeczy przecież niematerialnym, które może jednak na wzór dóbr stanowić przedmiot aktu kupna-sprzedaży.
Źródło: „Informatyka ekonomiczna. Wydanie 2, poprawione i poszerzone” praca zbiorowa pod red. E. Niedzielskiej, Wydawnictwo akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 1999, s 16-17
7. Informacja to przekazywanie różnorodności
Źródło: J. Kisielnicki, H. Sroka, „Systemy informacyjne biznesu. Informatyka dla zarządzania”, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2001, s.13 cytuje za R. Ashby
8. Informacja to taki rodzaj zasobów, który pozwala na zwiększenie naszej wiedzy o nas i otaczającym nas świecie
Źródło: J. Kisielnicki, H. Sroka, „Systemy informacyjne biznesu. Informatyka dla zarządzania”, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2001, s.13
9. Informacja jest czynnikiem, który zwiększa wiedzę o otaczającej nas rzeczywistości
Źródło: J. Kisielnicki, H. Sroka, „Systemy informacyjne biznesu. Informatyka dla zarządzania”, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2001, s.13 cytuje za W. Flakiewicz
10. Informacja powstaje dopiero wtedy gdy nastąpi połączenie danych w abstrakcyjny model obiektu rzeczywistego.
Źródło: „Wstęp do systemów informacyjnych zarządzania w przedsiębiorstwie”, praca zbiorowa pod red. A Nowickiego, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej , Częstochowa 2005, s.25
11. Informacja to znaczenie (treść) jakie przy zastosowaniu odpowiednich konwencji przyporządkowuje się danym. (..)
Źródło: „Wstęp do systemów informacyjnych zarządzania w przedsiębiorstwie”, praca zbiorowa pod red. A Nowickiego, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej , Częstochowa 2005, s.25 cytuje za Polska Norma PN-71-T-01016
12. Informacja to komunikacja, łączność, w wyniku której likwiduje się nieokreśloność
Źródło: K. Krzakiewicz, „ Teoretyczne podstawy organizacji i zarządzania” Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006, s. 166, cytuje za C. Shanon
13. Informacja to abstrakcyjna wielkość, która może być przechowywana, przetwarzana i przesyłana między pewnymi obiektami i stosowana do sterowania nimi
Źródło: K. Krzakiewicz, „ Teoretyczne podstawy organizacji i zarządzania” Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006, s. 166, cytuje za Cybernetyczna Szkoła Dedukcyjna
14. Informacja to myśl, którą reprezentują dane
Źródło: K. Krzakiewicz, „ Teoretyczne podstawy organizacji i zarządzania” Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006, s.166, cytuje za I. Wierzbicki 1986, s.10
15. Informacja to waiadomość mająca forme danych
Źródło: K. Krzakiewicz, „ Teoretyczne podstawy organizacji i zarządzania” Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006, s.166, cytuje za P. Naur 1979, s.16
16. Informacje to dane przetworzone do postaci zrozumiałej dla osób, które je wykorzystują, zatem ma ona realną wartość dla decyzji i działań tych osób.
Źródło: K. Krzakiewicz, „ Teoretyczne podstawy organizacji i zarządzania” Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006, s.166, cytuje za M. Darbelet, L. Izard, M, Scaramuza
17. Potocznie przez informację rozumie się przekazaną przez nadawcę pewną treść za pomocą języka lub kodu.
Źródło: „Informacja w zarządzaniu organizacją”, Zeszyty naukowe Nr 9, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2000, s.9 cytuję za R.W Griffin, „Podstawy zarządzania organizacjami”, PWN, Warszawa 1997, s.675- 677.
18. Informacja to ogół wiadomości w systemie gospodarczym nazywanych informacją ekonomiczną.
Źródło: Z. Gomółka, „ Informacja w zarządzaniu. Organizacja systemów informatycznych zarządzania w transporcie”, Wydawnictwo Politechniki Szczecińskiej, Szczecin 1985 s.7-9.
19. Informacja oznacza dowolną wiadomość, na podstawie której odbiorca tej informacji podejmuje określone działania . Dociera ona do odbiorcy w postaci danych lub wiadomości. Dane są to cyfry, liczby, litery, znaki zaś wiadomość to komentarze do danych, raporty, teksty, wykresy, obrazy, rozmowy, objaśnienia danych lub zjawisk w przedsiębiorstwie.
Źródło: J. Penc, „ Role i umiejętności menedżerskie”, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2005, s.117.
20. Informacja to dane i wiadomości ( pozytywne, negatywne), które są użyteczne dla realizacji celu, a więc które poszerzają wiedzę decydenta o danej sprawie.
Źródło: J. Penc, „ Role i umiejętności menedżerskie”, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2005, s.117.
21. Informacja to uporządkowana i przeanalizowana wiadomość, sygnał, którą otrzymuje odbiorca, przekazana mu odpowiedniej (zrozumiałej) postaci, a na którą zgłasza on zapotrzebowanie w związku z realizacją określonych celów.
Źródło: „ Informacja zarządcza w procesie formułowania i realizacji strategii firmy. Wyzwanie dla polskich przedsiębiorstw”, praca zbiorowa pod red. prof. dr hab. Gertrudy Krystyny Świderskiej, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2003, s.52.
22. Informacja to wiadomość przedstawiona w formie dokumentu lub słyszanej lub wizualnej komunikacji.
Źródło: F. Krawiec, „ Strategiczne myślenie w firmie”, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2003, s.57.
23. Informacja to dane, które są zrozumiałe lub dające się pojąć przez odbiorcę.
Źródło: F. Krawiec, „Strategiczne myślenie w firmie”, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2003, s.57.
24. Informacja jest zbiorem faktów, opisów zdarzeń i wyjaśnień, które miały miejsce w przedsiębiorstwie lub jego otoczeniu i może przyczynić się do sprawnego zarządzania firmą poprzez wpływ na sprawność podejmowanych przez kadrę kierowniczą decyzji.
Źródło: B. Woźniak, „Zmiany w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Uwarunkowania wewnętrzne w teorii i praktyce”, Wydawnictwo Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2002, s.128.
25. Informacjami są wiadomości, które danej osobie pozwalają poprawić stan poznania lub wiedzy o jakimś obiekcie.
Źródło: S. Krawczyk, „ Logistyka w zarządzaniu marketingowym”, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1998, s.79.
26. Informacje są szczególnie cenioną wartością, stanowią pilnie strzeżoną tajemnicę produkcyjną i handlową, ponieważ pozwalają one na podejmowanie działań, wyprzedzających innych, wykorzystywanie koniunktury i pojawiających się szans zrobienia dobrego interesu.
Źródło: T. Sztucki, „Marketing przedsiębiorcy i menedżera”, Wydawnictwo Placet, Warszawa 1996, s.85.
27. Informacja składa się z danych, które zostały zebrane, przetworzone lub wykorzystane w inny sposób dla celów informacyjnych czy wnioskowania, albo tez użyte jako baza dla prognozowania czy podejmowania decyzji.
Źródło: J.K. Shim, J.G. Siegel, R. Chi, „Technologia informacyjna”, Dom Wydawniczy ABC, 1999, s.33.
28. Informacja jest stanem niematerialnym i jest ściśle związana ze świadomością człowieka- jest elementem tej świadomości lub samą świadomością. Poza świadomością informacja nie występuje.
Źródło: S. Karczmarczyk, „ Badania marketingowe”, PWE, Warsawa 1996, s.28.
Bierzcie zatem i piszcie z tego wszyscy!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kate2509 dnia Sob 15:29, 01 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|