www.zim3.fora.pl
Zarzadzanie
FAQ
Szukaj
Rejestracja
Profil
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.zim3.fora.pl Strona Główna
->
ZARZĄDZANIE
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
FORUM
----------------
ZARZĄDZANIE
AXA POLSKA
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Tito
Wysłany: Sob 20:24, 31 Maj 2008
Temat postu: bez sensu ten spis treści
każdy ma inny spis treści, kasia daje taki kto inny jeszcze mówi co innego, kurde to jak to ma być?
Rysio z Klanu
Wysłany: Sob 21:14, 17 Maj 2008
Temat postu:
a macie ta prace gdzies?
budzik
Wysłany: Pią 14:05, 16 Maj 2008
Temat postu:
to na kiedy ten cały wałek z tą pracą ma być zrobiony??
radzio_koszalin
Wysłany: Pon 18:51, 14 Kwi 2008
Temat postu:
Dzięki Dzięwczyny za wrzucenie tego. Krnąbrnym studentom (takim jak ja), którzy nie uczęszczają na zajęcia to się bardzo przyda.
monikar_r
Wysłany: Czw 1:07, 06 Mar 2008
Temat postu: to może jeszcze trochę...nie powinny się pokrywać
1. „Informacja – jeden z podstawowych czynników wytwórczych”
Oleński J. „Ekonomika informacji. Metody” PWE, Warszawa 2003, s. 36
2. „Informacja jest zjawiskiem społecznym, służy do społecznego komunikowania. W gospodarce informacja jest zjawiskiem społecznym, ekonomicznym i technicznym”
Oleński J. „Ekonomika informacji. Metody” PWE, Warszawa 2003, s. 36
3. „Pojęcie informacji należy zliczyć do podstawowych kategorii ekonomicznych, jako jeden – oprócz ziemi (zasobów naturalnych), pracy i kapitału – z czynników wytwórczych”
Oleński J. „Ekonomika informacji. Podstawy” PWE, Warszawa 2001, s. 23
4. „Informacja to wiedza obserwatora o systemie ekonomicznym i jego otoczeniu”
Oleński J. „Ekonomika informacji. Podstawy” PWE, Warszawa 2001, s. 177
5. „Informacja jest treścią ilościowych i jakościowych charakterystyk części składowych systemu ekonomicznego”
Oleński J. „Ekonomika informacji. Podstawy” PWE, Warszawa 2001, s. 177
6. „Informacja to treść wiadomości o obiekcie gospodarczym niezbędna do rozwiązania danego zadania”
Oleński J. „Ekonomika informacji. Podstawy” PWE, Warszawa 2001, s. 177
7. „Informacja to treść wiadomości zmniejszająca nieokreśloność sytuacji w systemie ekonomicznym”
Oleński J. „Ekonomika informacji. Podstawy” PWE, Warszawa 2001, s. 178
8. „Informacja gospodarcza to wszelka informacja o systemach, procesach i zdarzeniach zachodzących w gospodarce jako systemie społeczno – ekonomicznym”
Oleński J. „Ekonomika informacji. Podstawy” PWE, Warszawa 2001, s. 178
9. „Informacja gospodarcza to wszelka informacja służąca aktywnie ekonomicznym podmiotom (ludziom, przedsiębiorstwom i innym jednostkom organizacyjnym) do podejmowania decyzji gospodarczych (kryterium użytkownika informacji)”
Oleński J. „Ekonomika informacji. Podstawy” PWE, Warszawa 2001, s. 178
10. „Informacja gospodarcza to wszelka informacja wykorzystywana do sterowania procesami lub systemami gospodarczymi (kryterium użytkownika informacji)”
Oleński J. „Ekonomika informacji. Podstawy” PWE, Warszawa 2001, s. 178
11. „Informacja gospodarcza to informacja obiegająca w systemach gospodarczych, niezbędna do ich istnienia i funkcjonowania (kryterium funkcji w systemie ekonomicznym)”
Oleński J. „Ekonomika informacji. Podstawy” PWE, Warszawa 2001, s. 178
12. „Informacja gospodarcza to informacja powodująca skutki ekonomiczne (kryterium efektu informacji w systemie ekonomicznym”
Oleński J. „Ekonomika informacji. Podstawy” PWE, Warszawa 2001, s. 178
13. „Informacja stanowi zasób ekonomiczny niezbędny do funkcjonowania i rozwoju każdego społeczeństwa, państwa i gospodarki narodowej”
Oleński J. „Ekonomika informacji. Podstawy” PWE, Warszawa 2001, s. 243
14. „Znaczenie informacji w podejmowaniu decyzji (...) determinuje (...) racjonalność podejmowania decyzji”
Kaczmarek B., Sikorski C. „Podstawy zarządzania. Zachowania organizacyjne.”, wyd. Przedsiębiorstwo Specjalistyczne Absolwent, Łódź 1995, s. 121
15. „Przez informację będziemy (...) rozumieć właściwość wiadomości lub sygnału polegającą na zmniejszeniu nieokreśloności lub niepewności co do stanu sytuacji lub jej dalszego rozwoju”
Gackowski Z. „Projektowanie systemów informacyjnych zarządzania” Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 1974, s. 37
16. Informacja jest takim odzwierciedleniem rzeczywistości, które wywołuje zmianę zachowania odbiorcy”
Borowiecki R., Romanowska M. Praca zbiorowa „System informacji strategicznej”, Difin, Warszawa 2001, s. 43
17. „Informacja to proste stwierdzenie faktu, opis jakiegoś wydarzenia, konstatacja”
Borowiecki R., Romanowska M. Praca zbiorowa „System informacji strategicznej”, Difin, Warszawa 2001, s. 231
18. „Informacja jest (...) traktowana jako szczególne dobro, którego uzyskanie, wykorzystanie i przetwarzanie wymaga ochrony zarówno ze względu na interesy samych osób, których one dotyczą, jak też ze względu na interes publiczny”
Borowiecki R., Romanowska M. Praca zbiorowa „System informacji strategicznej”, Difin, Warszawa 2001, s. 273
19. „informo znaczy kształtować, tworzyć, wyobrażać sobie przedstawiać, opisywać, kreślić, kształcić, uczyć, informatio oznacza wizerunek zarys pojęcie. Informacja jest więc efektem informo (J. Mikułowski-Pomorski, 1988 s17”
Potocki A., Winkler R., Żbikowska A. „Techniki komunikacji w organizacjach gospodarczych” Difin, Warszawa 2003
20. „Informacja stanowi określenie pewnej formy związków lub zależności obiektów, zjawisk bądź procesów myślowych”
Czerniak J. „Informacja i zarządzanie”, PWE, Warszawa 1978, s. 74
21. „Informacja stanowi ograniczenie różnorodności”
Czerniak J. „Informacja i zarządzanie”, PWE, Warszawa 1978, s. 76
22. „Informacja stanowi to wszystko, co zawarte jest w głowie człowieka”
Bartkowiak G. „Psychologia zarządzania”, wyd. AE, Poznań, 1997
kate2509
Wysłany: Sob 14:33, 01 Mar 2008
Temat postu:
To nieco definicji zebranych przez A.Kwaśniewską oraz przeze mnie - żeby nie było, że to tylko ja jestem taki pracuś
ROZDZIAŁ I
1.1 INFORMACJA
1. Informacja to dane przedstawione w taki sposób lub w takiej formie, że mają znaczenie. Informacją jest interpretacja przytaczanych danych, np.: zakład ma nadwyżkę mocy produkcyjnych i w związku z tym ponosi niepotrzebne koszty. Taka informacja ma znaczenie dla menedżera i może być podstawa działania.
Źródło: R.W. Griffin, przekład M. Rusiński, „Podstawy zarządzania organizacjami”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, s.724
2. Informacja w teorii jakościowej jest to nazwa treści zaczerpniętej ze świata zewnętrznego
Źródło: E. Kolbusz, A Nowakowski, „Informatyka w zarządzaniu. Metody i systemy” Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 1999, s.38 cytuje za N. Wiener
3. Informacja to wszelkie wiadomości o procesach i stanach dowolnej natury
Źródło: E. Kolbusz, A Nowakowski, „Informatyka w zarządzaniu. Metody i systemy” Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 1999, s.38 cytuje za W. Głuszkow
4. Informacją (I) nazwiemy znaczenie (Z), jakie nadaje nadawca lub odbiorca informacji pewnej kolekcji danych (D), co można ogólnie zapisać: I=ZD. Spośród wielu określeń znaczenia przyjęto to, które informacje określa jako proces nadawania sensu i istotności.
Źródło: E. Kolbusz, A Nowakowski, „Informatyka w zarządzaniu. Metody i systemy” Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 1999, s.38-39
5. Informacja w sensie infologicznym to znaczenie jakie nadaje się danym z uwzględnieniem czynników socjopsychologicznych, językowych i semantycznych.
Źródło: E. Kolbusz, A Nowakowski, „Informatyka w zarządzaniu. Metody i systemy” Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 1999, s.38 cytuje za W. Flakiewicz „informacyjne systemy zarządzania. Podstawy budowy i funkcjonowania”, Warszawa 1990
6. Informacja jest tym, co w jakiś sposób porządkuje rzeczy, fakty, zjawiska, procesy, itp. A dokładniej jest tym czymś, co danym przydaje ostatecznie treści znaczeniowej, wzbogacając naszą wiedzę o przedmiocie rozważań (..) Informacja jest towarem, czyli takim dobrem w istocie rzeczy przecież niematerialnym, które może jednak na wzór dóbr stanowić przedmiot aktu kupna-sprzedaży.
Źródło: „Informatyka ekonomiczna. Wydanie 2, poprawione i poszerzone” praca zbiorowa pod red. E. Niedzielskiej, Wydawnictwo akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 1999, s 16-17
7. Informacja to przekazywanie różnorodności
Źródło: J. Kisielnicki, H. Sroka, „Systemy informacyjne biznesu. Informatyka dla zarządzania”, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2001, s.13 cytuje za R. Ashby
8. Informacja to taki rodzaj zasobów, który pozwala na zwiększenie naszej wiedzy o nas i otaczającym nas świecie
Źródło: J. Kisielnicki, H. Sroka, „Systemy informacyjne biznesu. Informatyka dla zarządzania”, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2001, s.13
9. Informacja jest czynnikiem, który zwiększa wiedzę o otaczającej nas rzeczywistości
Źródło: J. Kisielnicki, H. Sroka, „Systemy informacyjne biznesu. Informatyka dla zarządzania”, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2001, s.13 cytuje za W. Flakiewicz
10. Informacja powstaje dopiero wtedy gdy nastąpi połączenie danych w abstrakcyjny model obiektu rzeczywistego.
Źródło: „Wstęp do systemów informacyjnych zarządzania w przedsiębiorstwie”, praca zbiorowa pod red. A Nowickiego, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej , Częstochowa 2005, s.25
11. Informacja to znaczenie (treść) jakie przy zastosowaniu odpowiednich konwencji przyporządkowuje się danym. (..)
Źródło: „Wstęp do systemów informacyjnych zarządzania w przedsiębiorstwie”, praca zbiorowa pod red. A Nowickiego, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej , Częstochowa 2005, s.25 cytuje za Polska Norma PN-71-T-01016
12. Informacja to komunikacja, łączność, w wyniku której likwiduje się nieokreśloność
Źródło: K. Krzakiewicz, „ Teoretyczne podstawy organizacji i zarządzania” Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006, s. 166, cytuje za C. Shanon
13. Informacja to abstrakcyjna wielkość, która może być przechowywana, przetwarzana i przesyłana między pewnymi obiektami i stosowana do sterowania nimi
Źródło: K. Krzakiewicz, „ Teoretyczne podstawy organizacji i zarządzania” Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006, s. 166, cytuje za Cybernetyczna Szkoła Dedukcyjna
14. Informacja to myśl, którą reprezentują dane
Źródło: K. Krzakiewicz, „ Teoretyczne podstawy organizacji i zarządzania” Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006, s.166, cytuje za I. Wierzbicki 1986, s.10
15. Informacja to waiadomość mająca forme danych
Źródło: K. Krzakiewicz, „ Teoretyczne podstawy organizacji i zarządzania” Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006, s.166, cytuje za P. Naur 1979, s.16
16. Informacje to dane przetworzone do postaci zrozumiałej dla osób, które je wykorzystują, zatem ma ona realną wartość dla decyzji i działań tych osób.
Źródło: K. Krzakiewicz, „ Teoretyczne podstawy organizacji i zarządzania” Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006, s.166, cytuje za M. Darbelet, L. Izard, M, Scaramuza
17. Potocznie przez informację rozumie się przekazaną przez nadawcę pewną treść za pomocą języka lub kodu.
Źródło: „Informacja w zarządzaniu organizacją”, Zeszyty naukowe Nr 9, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2000, s.9 cytuję za R.W Griffin, „Podstawy zarządzania organizacjami”, PWN, Warszawa 1997, s.675- 677.
18. Informacja to ogół wiadomości w systemie gospodarczym nazywanych informacją ekonomiczną.
Źródło: Z. Gomółka, „ Informacja w zarządzaniu. Organizacja systemów informatycznych zarządzania w transporcie”, Wydawnictwo Politechniki Szczecińskiej, Szczecin 1985 s.7-9.
19. Informacja oznacza dowolną wiadomość, na podstawie której odbiorca tej informacji podejmuje określone działania . Dociera ona do odbiorcy w postaci danych lub wiadomości. Dane są to cyfry, liczby, litery, znaki zaś wiadomość to komentarze do danych, raporty, teksty, wykresy, obrazy, rozmowy, objaśnienia danych lub zjawisk w przedsiębiorstwie.
Źródło: J. Penc, „ Role i umiejętności menedżerskie”, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2005, s.117.
20. Informacja to dane i wiadomości ( pozytywne, negatywne), które są użyteczne dla realizacji celu, a więc które poszerzają wiedzę decydenta o danej sprawie.
Źródło: J. Penc, „ Role i umiejętności menedżerskie”, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2005, s.117.
21. Informacja to uporządkowana i przeanalizowana wiadomość, sygnał, którą otrzymuje odbiorca, przekazana mu odpowiedniej (zrozumiałej) postaci, a na którą zgłasza on zapotrzebowanie w związku z realizacją określonych celów.
Źródło: „ Informacja zarządcza w procesie formułowania i realizacji strategii firmy. Wyzwanie dla polskich przedsiębiorstw”, praca zbiorowa pod red. prof. dr hab. Gertrudy Krystyny Świderskiej, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2003, s.52.
22. Informacja to wiadomość przedstawiona w formie dokumentu lub słyszanej lub wizualnej komunikacji.
Źródło: F. Krawiec, „ Strategiczne myślenie w firmie”, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2003, s.57.
23. Informacja to dane, które są zrozumiałe lub dające się pojąć przez odbiorcę.
Źródło: F. Krawiec, „Strategiczne myślenie w firmie”, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2003, s.57.
24. Informacja jest zbiorem faktów, opisów zdarzeń i wyjaśnień, które miały miejsce w przedsiębiorstwie lub jego otoczeniu i może przyczynić się do sprawnego zarządzania firmą poprzez wpływ na sprawność podejmowanych przez kadrę kierowniczą decyzji.
Źródło: B. Woźniak, „Zmiany w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Uwarunkowania wewnętrzne w teorii i praktyce”, Wydawnictwo Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2002, s.128.
25. Informacjami są wiadomości, które danej osobie pozwalają poprawić stan poznania lub wiedzy o jakimś obiekcie.
Źródło: S. Krawczyk, „ Logistyka w zarządzaniu marketingowym”, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1998, s.79.
26. Informacje są szczególnie cenioną wartością, stanowią pilnie strzeżoną tajemnicę produkcyjną i handlową, ponieważ pozwalają one na podejmowanie działań, wyprzedzających innych, wykorzystywanie koniunktury i pojawiających się szans zrobienia dobrego interesu.
Źródło: T. Sztucki, „Marketing przedsiębiorcy i menedżera”, Wydawnictwo Placet, Warszawa 1996, s.85.
27. Informacja składa się z danych, które zostały zebrane, przetworzone lub wykorzystane w inny sposób dla celów informacyjnych czy wnioskowania, albo tez użyte jako baza dla prognozowania czy podejmowania decyzji.
Źródło: J.K. Shim, J.G. Siegel, R. Chi, „Technologia informacyjna”, Dom Wydawniczy ABC, 1999, s.33.
28. Informacja jest stanem niematerialnym i jest ściśle związana ze świadomością człowieka- jest elementem tej świadomości lub samą świadomością. Poza świadomością informacja nie występuje.
Źródło: S. Karczmarczyk, „ Badania marketingowe”, PWE, Warsawa 1996, s.28.
Bierzcie zatem i piszcie z tego wszyscy!
kate2509
Wysłany: Sob 14:28, 01 Mar 2008
Temat postu: Techniki iformacji marketingowej - dr. Jordanek
Praca na dr. Jordanka łącznie ma składać się z 3 rozdziałów. Treść i zawartość merytoryczna będzie sprawdzana systematycznie na zajęciach, zaś przy zdawaniu pracy oceniany będzie przde wszystkim sposów jej pisania- przypisy, wyjustowanie itd.
I STRONA TYTUŁOWA
II SPIS TREŚCI
III WSTĘP
IV ROZDZIAŁ I - Informacja
1.1 Pojęcie i istota informacji (25 definicji z różnych źródeł)
1.2 Cechy informacji (5 def.)
1.3 Rodzaje informacji (5 def.)
1.4 Funkcje informacji (5 def.)
1.5 Źródła informacji(min.dane zBibliotekiNarodowej-ile publikacji
wydanych,w jakich latach itp.)
Źródła informacji do pracy:
a) Literatura marketingowa
b) Literatura zarządzania
c) Literatura ekonomiczna
d) Literatura psychologiczna/socjologiczna
e) Encyklopedie i słowniki
f) Prasa
g) Internet (wg. p.Jordanka niewiarygodne źródło!)
W Rozdziale 1.1 odowiązkowo ująć pojęcie INFOSFERY na która składa się
- EKOSFERA: informacja związana ze środowiskiem
- SOCJOSFERA: inf. ze społeczeństwa
- TECHNOSFEA: inf. ze świata techniki
Wszystkie 3 sfery znajdują sie w:
- ANTROPOSFERZE, oraz
- NOOSFERZE, czyli sferze świadomości- węższej niż antroposfera
Pojęcie infosfery opisał Penz w "Strategia zarządzania"!
V ROZDZIAŁ II - System
2.1 Definicja systemu (5 def.)
2.2 Definicja struktury (5 def.)
2.3 Definicja systemu informacyjnego (5 def.)
2.3.1 Rodzaje Systemów Informacji Marketingowej (3zródła)
2.3.2 Cechy SIM (3zródła)
2.3.3 Funkcje SIM (3zródła)
2.4 System Informatyczny (5 def.)
2.4.1 Rodzaje Systemów informatycznych (3zródła)
2.4.2 Cechy syst. informat. (3 def.)
2.4.3 Funkcje syst. informat. (3zródła)
2.5 Etapy tworzenia systemów
VI ROZDZIAŁ III - Metody i techniki
3.1 Definicja metod (5 def.)
3.2 Definicja technik ( 3 def.)
3.3. Cechy metod (3 zródła)
3.4 Narzędzia badawcze (3)
VII ZAKOŃCZENIE
VIII BIBLIOGRAFIA
IX SPIS TABEL I RYSUNKOW
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Arthur Theme
Regulamin